Często pytacie mnie, ile tak naprawdę kosztuje założenie agencji ślubnej. Odpowiedź nie jest prosta, w takim sensie, że nie można jej udzielić w sposób jednoznaczny, ale w tym artykule przybliżę Wam realia rynku.
Zatem, co jest potrzebne, co trzeba mieć, zorganizować, kupić, aby rozpocząć pracę pod własnym szyldem, jako konsultant ślubny. W tabeli na końcu artykułu rozpisałam dla Ciebie ceny wszystkich rzeczy, ale weź proszę pod uwagę, że to są „ceny OD”, czyli wersje podstawowe. Natomiast markę, rodzaj, cenę dopasowujesz do swojej grupy docelowej. Nie będę ukrywać, że dobry (a to często oznacza droższy) telefon, czy komputer zawsze zrobi pozytywne wrażenie na klientach.

  1. MIEJSCE PRACY
    Na początku w tym zawodzie nikt przy zdrowych zmysłach nie wynajmuje biura. Najpierw trzeba sobie na to „zasłużyć” 🙂 – czyli zdobyć wystarczającą ilość klientów oraz dojść do wniosku, że to biuro naprawdę jest Ci potrzebne. O tym, czy Wedding Planner musi mieć biuro, przeczytasz więcej TUTAJ.
    Jednak tak czy inaczej musisz mieć swój kąt, swoje miejsce do pracy. Dlatego na początku pracując z domu, wygospodaruj sobie miejsce na swoje małe domowe biuro. Trzeba je wyposażyć: w biurko, lampkę, drukarkę, plus materiały biurowe (papier, spinacze, zszywki, segregatory, itp)
  2. WYPOSAŻENIE KONSULTANTA ŚLUBNEGO
    Czyli Twoje narzędzia pracy, a są nimi: notatnik, komputer, telefon Z DOBRYM APARATEM (będziesz robić dużo zdjęć, często, noszenie osobnego aparatu mija się z celem), słuchawka bluetooth (ciągle rozmawiasz przez telefon, przydadzą się wolne ręce), komputer, miernik laserowy.
  3. OPROGRAMOWANIE
    Samym komputerem nie podziałasz, potrzebujesz programów, na których będziesz pracować. Wersja minimum to Office – Word i Excel, w których jesteś w stanie prowadzić swoje bazy, budżety, umowy, pisać oferty, itd.
    Wersja bardziej rozbudowana, to subskrypcja dedykowanych programów, np:
    ● CRM – do zarządzania klientami, podwykonawcami
    ● program do zarządzania projektami i zadaniami
    ● program graficzny (są bezpłatne, ale jeżeli chcesz pracować w Photoshopie, to trzeba za niego zapłacić)
  4. PRAWNIK
    Musisz z nim skonsultować wszystkie swoje umowy: umowę z klientem, umowy z podwykonawcami i inne. Mam nadzieję, że nie chcesz ryzykować swoim majątkiem żałując tych kilkuset zł?
  5. GRAFIK
    To jest osoba, która zrealizuje Twoje pomysły na system identyfikacji wizualnej, lub w ogóle sama go wymyśli i zaprojektuje. Bez tego nie będziesz mieć tożsamości i nie zdobędziesz żadnego klienta – zatem sprawa jest poważna.
  6. STRONA WWW
    Stronę trzeba mieć i to nie podlega dyskusji. Bazowanie wyłącznie na fejsbukowym profilu jest zwyczajnie amatorskie i jednocześnie ryzykowne, ponieważ profil FB nie jest Twój. Musisz mieć swoje miejsce w sieci, które będzie Ci dobrze służyć.
  7. MATERIAŁY DRUKOWANE
    Przede wszystkim wizytówki. Możesz też zdecydować się na ulotki, foldery i teczki ofertowe.
  8. SAMOCHÓD
    Jeżdżenia w tej pracy jest co nie miara, bez samochodu nie ma szans. W poniższej tabeli przyjęłam kwotę 20 tys zł jako kwotę minimum, jaką musisz wydać na samochód – chodzi tu m.in o kwestie wizerunkowe, jednak 20letnim samochodem nie zdobędziesz zaufania klienta, ale umówmy się, że nowego z salonu też nie musisz mieć.
    A teraz cyferki. Poniżej tabela z cenami OD, mam nadzieję że będzie dla Ciebie pomocna!

W tym artykule nie ujęłam takich pozycji jak REKLAMA, STRATEGIA, PLAN MARKETINGOWY.
Nie zrobiłam tego, ponieważ tak naprawdę jest to bardzo szeroki temat i nadaje się na osobne omówienie. Tym bardziej że mamy tu wiele zmiennych i temat jest mocno indywidualny. Pozwólcie więc, że omówię go przy innej okazji.


W co jeszcze warto zainwestować?
Ja bym polecała inwestycję w WIEDZĘ, SZKOLENIE.
Na rynku macie niezwykle szeroki wybór. Możecie też sprawdzić moje szkolenie


„SPEŁNIAM MARZENIA – ZAWÓD WEDDING PLANNER”


Składa się ono z następujących części:
● Część I – Business Planner – jak założyć firmę, napisać strategię, plan działań i prowadzić działania marketingowe, jak zdobyć klienta, jak zbudować bazę podwykonawców oraz negocjować ceny i umowy
● Część II – Wedding Planner – o czym wie dobry organizator, tradycje, formalności, zarządzanie projektem ślubnym, obsługa klienta
● Część III – Design Planner – temat przewodni ślubu i wesela, atrakcje, stylizacje, etykieta ślubna
● Część IV – Action Planner – dzień ślubu i wesela, czyli jak poprowadzić koorydnację, ślub i wesele w plenerze, ewaluacja projektu


Zapisy ruszą w sierpniu, będzie to szkolenie on-line, więc jeżeli nie chcesz tego przegapić, to TUTAJ możesz zapisać się na LISTĘ OCZEKUJĄCYCH. Prześlę Ci mailem wszelkie szczegóły, jak tylko dopracuję całość. Na pewno już w lipcu!


Masz pytania związane z zakładaniem agencji ślubnej? Czy ten artykuł był dla Ciebie pomocny? Chętnie dowiem się w komentarzu poniżej.

Dodaj komentarz